10 skutecznych zasad tworzenia treści dla ludzi

bloger

W pisaniu treści internetowych, musisz być w stanie uchwycić zainteresowania czytelników, a to może być trochę trudne do zrobienia. Jesteśmy w wieku, w którym ludzka uwaga jest bardzo krótki, więc nie spędzają tak dużo czasu na stronie internetowej już.

Masz tylko kilka sekund, aby przekonać ich do trzymania się na swojej stronie. Jeśli chcesz pokonać szanse, to trzeba zrobić swoje pisanie stron internetowych najwyższej klasy. Kiedy piszesz dobre treści zoptymalizowane pod kątem Google i sieci, będziesz bardziej widoczny w wyszukiwarce i będziesz w stanie przyciągnąć uwagę czytelnika.

Poznaj swoją publiczność

Jest to jedna z pierwszych rzeczy, które musisz mieć na uwadze podczas tworzenia treści internetowych. Brzmi to prosto i prosto, ale wiele osób potrafi zapisywać rzeczy na papierze lub za pomocą klawiatury. Zanim więc zaczniesz tworzyć swoje treści, musisz wiedzieć, kto jest Twoją główną grupą odbiorców. Czy istnieją inni, drugorzędni odbiorcy, którzy mogą wpływać na Twoich głównych odbiorców? Znajomość swoich odbiorców pomoże Ci stworzyć treść, której oczekują.

Przejdź od razu do sedna sprawy

Treść Twojej strony internetowej nie powinna być tylko prosta i nieskomplikowana, ale musi również od razu trafiać w sedno. Nie owijaj w bawełnę, zanim nie wspomnisz o tym, kto, gdzie, jak, co i dlaczego jest treścią. Pamiętaj, że nie masz tyle czasu, aby ich przekonać do siebie. Nie pozostaną w pobliżu tak długo, więc musisz ich przekonać od początku artykułu dobrymi punktami.

Używaj aktywnego głosu

Pasywne słowa nigdy nie wychodzą dobrze w artykułach internetowych. Musisz pisać w czasie aktywnym od początku do końca. To emanuje pewnością siebie w tym, co piszesz, podczas gdy słowa bierne wychodzą jako nieśmiałe. Słowa czynne są bardziej bezpośrednie i pomagają Ci tworzyć zwięzłe i przyjazne dla czytelnika zdania.

Unikaj błędów gramatycznych i ortograficznych

Nie powinieneś utrudniać odbiorcom zrozumienia Twojej wypowiedzi poprzez błędy gramatyczne i ortograficzne. Twoi czytelnicy zauważą te błędy z daleka, a jeśli będą się one pojawiać w treści, opuszczą stronę w mgnieniu oka. Więc upewnij się, że pisownia jest dokładna, a gramatyka poprawna. Pisanie prawie dokładnych treści internetowych jest niezbędne, aby zatrzymać czytelników na swojej stronie.

Pisz proste i krótkie zdania

Czytelnicy w dzisiejszych czasach mają bardzo krótką uwagę. Nie chcą czytać zdań, które składają się z więcej niż 35 słów. Aby być uczciwym, zdania z 35 słowami są długie i mogą być trudne do odczytania. Musisz sprawić, aby Twoje zdania były bardzo krótkie, od 15 do 20 słów, lub nawet krótsze. Używaj także prostych słów, które łatwo skojarzyć. Dzięki temu czytelnicy łatwo zrozumieją Twój tekst. Czytanie będzie dla nich bardziej efektywne i ekscytujące.

Spraw, by Twój tekst był czytelny

Stwórz zarys swojego tekstu tak, aby można go było skanować. W większości przypadków, czytelnicy sieci po prostu skanują stronę internetową w poszukiwaniu konkretnych informacji. Jeśli więc nie stworzysz treści w taki sposób, aby czytelnik mógł z łatwością przeglądać strony i znaleźć to, czego szuka, opuści Twoją stronę. Zamiast tworzyć blok tekstów, używaj list numerycznych lub wypunktowanych i organizuj treści w zakładki. Zadbaj o odpowiednią ilość białej przestrzeni na swojej stronie, tak aby strona była bardziej czytelna. Podziel całą treść na poszczególne sekcje za pomocą podtytułów.

Dodaj multimedia

W większości przypadków, tekst nie jest wystarczający dla Twoich odbiorców. Muszą oni zobaczyć zdjęcia, obrazki, filmy, wykresy, etc., aby zilustrować to, co mówisz. Ludzki mózg również przyswaja więcej informacji i robi to znacznie szybciej, gdy są one wizualne niż tekstowe. Jest to jeszcze ważniejsze, jeśli piszesz na skomplikowany i trudny temat. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, których możesz użyć, aby stworzyć grafikę, której potrzebujesz.

Mieszaj słowa

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że każdy ma swoje ulubione słowa – zarówno pisarze, jak i czytelnicy. Jednakże, jeśli masz zamiar utrzymać uwagę swoich czytelników, musisz użyć dobrej różnorodności słów. Możesz użyć chmur słów, aby zróżnicować wybór słów, których używasz, aby utrzymać rzeczy interesujące.

Używaj właściwych nagłówków

Jedną z najbardziej niedocenianych części artykułu jest nagłówek. To może albo zrobić lub mar swoją pracę jako web writer. Jest to pierwsza rzecz, którą widzą czytelnicy i to ona decyduje o tym, czy otworzą artykuł. Jest to część artykułu, który jest udostępniany, od e-maili do mediów społecznościowych, stron internetowych, itp. Jeśli możesz stworzyć dobry nagłówek, prawdopodobnie więcej ludzi będzie czytać swoje prace.

Pozbądź się żargonu

Być może piszesz swoje treści internetowe dla ludzi z konkretnej branży lub niszy, ale musisz pamiętać, że sieć nie jest dla konkretnych ludzi, jest dla wszystkich. Niektórzy ludzie mogą potrzebować Twoich treści, ale nie należą do konkretnej branży lub nie są ekspertami technicznymi. Jeśli Twoja praca zawiera zbyt dużo żargonu, nie będą w stanie się do niej odnieść i nie będzie ona dla nich tak wartościowa, jak powinna.

Wnioski

Jest wiele rzeczy, o których musisz pamiętać, jeśli piszesz dla sieci. Aby odnieść sukces, musisz trzymać się tych podstawowych zasad, a Twoja praca będzie bardziej efektywna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top